Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde 2010 yılında bölüm olarak kurulup YÖK'ün 2016 yılındaki Eğitim Fakülteleri ile ilgili düzenlemesi sonucu anabilim dalı hâline getirilen Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, üniversitemizin köklü eğitim mirasını temsil etmektedir. Anabilim dalımızın temel amacı akademik ve mesleki açılardan bilimsel tutumu benimseyerek araştırmacı-eğitimci bir kimlik profiline haiz; "Türkçe öğretiminde yetkin ve nitelikli öğretmen" adayları yetiştirmektir. Ayrıca anabilim dalımızda, modern eğitim yaklaşımlarını kendisine hareket noktası alarak, bireylerin kendilerini gerçekleştirme, gizil güçlerini ortaya koyma ve geliştirme, kendisiyle ve içinde yaşadığı toplumla barışık olmalarını sağlama; bireyleri millî ve evrensel değerlerle donatma gibi amaçlar benimsenmiştir.
Türkçe Öğretmenliği Programından mezun olan öğrenciler; "Türkçe Öğretmeni" unvanıyla Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullarda ilköğretim ikinci kademede (5, 6, 7, 8. sınıf), özel dershane ve etüt merkezlerinde çalışabileceklerdir. Bunların dışında basın-yayın kuruluşlarında, yurt içi ve yurt dışındaki eğitim ve kültür kurumlarında, arşiv ve müzelerde, dünya Türkoloji merkezlerinde, Türk Cumhuriyetleri ile ilgili özel ve resmî kuruluşlarda çalışabilecek ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak görev alabilecek şekilde geniş iş imkânlarına sahiptir. Mezunlarımız, yabancılara ve Türk soylulara Türkçe eğitimi verebilecek; etkili iletişim kurabilen, toplumsal sorumluluk alabilen, milli değerleri özümsemiş, evrensel değerlere saygılı, vatandaşlık bilincine sahip öğretmenler olarak toplumsal sorunlara çözümler üretebilecek; sanatsal ve kültürel yeterlilikleriyle roman, hikâye, şiir, senaryo, makale, deneme gibi farklı yazınsal ve bilgilendirici türlerdeki ürünleri analiz edebilecek donanıma sahip olacaklardır. Bu doğrultuda anabilim dalımızda İlköğretim Türkçe öğretmenliği çerçeve programına uygun olarak Türk Dili, Türk Edebiyatı ve Türk kültürünü ihtiva eden dersler ile bu derslerin nasıl öğretileceğine dair yöntem ve teknikler bilgisini örnekleyen teorik ve uygulamalı derslerin ayrıntılı bir biçimde öğretilmesine yönelik planlama yapılmıştır.